Ćwiczenia na szybkie odchudzanie

Wiele się mówi i słyszy na temat mody na odchudzanie. Każdy chciałby być szczupły, by móc bez skrępowania prezentować swoją nienaganną sylwetkę. Niestety większości z nas daleko do ideału. Borykamy się z niechcianymi kilogramami, często dając za wygraną. Nie mamy siły i chęci do tego, by wytrwać w drastycznej diecie odchudzającej. Trzeba jednak wiedzieć, że nie samą dietą człowiek odchudza się (choć jest ona niezwykle ważna). Musimy pamiętać, że nawet najlepsza dieta nie da oczekiwanych efektów, gdy nie zaczniemy ćwiczyć. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, jeżeli chcemy nie tylko pozbyć się okrywającego nas tłuszczyku, ale i wzmocnić mięśni oraz wyrzeźbić ciało.

Ranking, opinie oraz test - dieta optymalna w ujęciu różnych kategorii np. efektów, łatwości prowadzenia, opinii oraz bezpieczeństwa
Ranking, opinie oraz test - Dieta Atkinsa w ujęciu różnych kategorii np. efektów, łatwości prowadzenia, opinii oraz bezpieczeństwa
Ranking, opinie oraz test - Dieta South Beach w ujęciu różnych kategorii np. efektów, łatwości prowadzenia, opinii oraz bezpieczeństwa

Z własnego doświadczenia wiem, że nawet kilkugodzinny trening siłowy nie przyniesie oczekiwanego efektu. By pozbyć się zalegającego tłuszczyku, konieczne są specjalne ćwiczenia na odchudzanie. Mowa oczywiście o treningu aerobowym (tlenowym), który najszybciej i najskuteczniej upora się z naszymi kilogramami.
Cechą charakterystyczną tego rodzaju ćwiczeń jest to, iż organizm niezbędną energię otrzymuje w procesach spalania tlenowego. Wykonując tego rodzaju ćwiczenia, wraz z krwią do mięśni przedostaje się spora ilość tlenu, która wystarcza do wyprodukowanie odpowiedniej ilości energii. W ten sposób mięśnie mogą pozyskiwać energię, która pochodzi między innymi z tłuszczów.
Wiele osób pewnie teraz zastanawia się, gdzie znaleźć odpowiedni zestaw aerobowych ćwiczeń na szybkie odchudzanie. Na szczęście nie ma takiego „planu”. Trening tlenowy obejmuje bowiem kilka rodzajów aktywności fizycznej. Spalanie tlenowe możliwe jest podczas uprawiania nordic walking, aerobicu, joggingu, jazdy na rowerze czy pływania. By schudnąć, można również skakać na skakance, ćwiczyć na stepperze, skorzystać z rowerka stacjonarnego (orbitreku). Możliwości jest wiele, a to oznacza, że każdy znajdzie dla siebie idealny sposób na to, by miło i przyjemnie zgubić tłuszczyk i zbędne kilogramy.

Zamierzacie rozpocząć trening aerobowy? Brawo za podjęcie słusznej decyzji. Musicie jednak pamiętać, że istnieją pewne zasady, które gwarantują poprawność wykonywanych ćwiczeń. Przede wszystkim warto mieć świadomość, że wszystkie ćwiczenia na szybkie odchudzanie powinny być wykonywane powoli. Zbyt intensywny trening może zaburzyć spalanie tlenowe i przekształcić się procesy beztlenowe. Najwygodniej kontrolować swoje tętno (nie powinno przekraczać 50% tętna maksymalnego). Ponadto musicie pamiętać, że cały trening powinien trwać nie krócej niż 40 minut (najbardziej optymalny czas ćwiczeń to 60-80 minut). Ważną kwestią jest również częstotliwość wykonywania ćwiczeń. Najlepsze efekty uzyskuje się, gdy trening wykonywany jest 3 razy w tygodniu (jeden dzień ćwiczeń, jeden dzień regeneracji). Choć można ćwiczyć 2 razy w tygodniu, polecam zdecydować się na trening co 2. dzień. Z własnych doświadczeń wiem, że takie rozwiązanie przynosi dużo lepsze efekty, które są szybciej widoczne.